HTML

Mobile4me

Mobil újdonságok, és egyéb érdekességek, személyes nézőpontból.

szabi113's Twitter

Friss topikok

  • Mobilefan: Csak a 4.1-es (vagy újabb) szoftverrel. Úgynézki az Apple-nek 2010-ben sikerült felébrednie. (2010.10.24. 00:32) Nokia BH-504
  • Mobilefan: @tammasibela: Azt azért nem mondanám hogy mindig le voltak maradva, és főleg nem tudásban. 2007 el... (2009.08.15. 00:48) Mi a baj(om) a Nokiával?
  • tammasibela: Egy barátomnak is ilyen van, eléggé jó telefon, nagyon jól kézre áll. És elég okos is. ---------... (2009.08.10. 19:08) Az 5800 és az új rendszer
  • Mobilefan: A jobboldali link anjánlóban kell körülnézni(iPmart, Nokiaprogramok). Nem egyszerű rászenvedni, a ... (2009.08.06. 00:30) N-gage 5800-án

byeTouch!

2009.06.28. 12:59 Mobilefan

Tegnap úgynézki sikerült tejesen kinyírnom az iPod Touch 2G-t. Bár lehet hogy alapból is hibás volt szegényke.

Tehát amikor hozzájutottam a kütyühöz akkor a legújabb 2.x-es szoftver volt rajta, és nem volt jailbreak-elve (feltörve), így főként freeware és demo programokkal nyúztam.

De folyamatosan lefagyott. Pontosabban miután a kijelzőt kikapcsolta, gondolt egyet és onnantól nem reagált semmire. Se a fő gombra, se a Lock gombra. Ekkor csak egy reset segített rajta (fő+lock gomb nyomva tartásával). Ha nem vettem észre azonnal a fagyást, hanem csak órák elteltével, akkor mindig csontra volt merülve az akksi.
Idővel megelégeltem a dolgot, nyomtam rajta egy restore-t, ilyenkor a kütyü visszaáll a gyári állapotba, minden szemét, és hiba repül róla. Sajnos ez sem orvosolta a dolgot, pedig elméletben meg kellet volna oldania. Ezek a fagyások amúgy gyakrabban jöttek elő szinkronizálás után, de nem volt a szinkronnak feltétele a fagyás.

Aztán egy hete megérkezett a várva várt 3.0-ás szoftver. Fel is pakoltam nagy örömmel (no, persze nem 10 dolcsiért), használtam 3 napig, ezalatt kipróbáltam a BH-504-es fülessel és megírtam a bejegyzést. Továbbá próbáltam összehozni a bluetooth billentyűzettel és GPS-el  is összehozni, no meg a PC-vel. Az eredmény nulla.
Sebaj, elkezdtem ismét megtömni demókkal és freeware cuccokkal, de ismét voltak fagyásai, abszolút nem volt megbízható. Aztán megérkezett a redsn0w (a feltörő program). Itt elkövettem némi hibát, mégpedig azt hogy nem nulláztam le a feltörés előtt a kütyüt, hanem rajtahagytam minden utólag telepített progit és játékot.

Talán hanem lenne ilyen kínszenvedés a restore (a lenullázás, gyári állapotba hozás) és nem lenne ilyen baromira hosszú idő, akkor talán már itt is reflex szerűen használnám az agy ürítést. De nem így van. (Itt fordítottan érvényesül a Symbian OS / iPhone OS sebessége.)

A lényeg az, hogy elsőre sikeresen végigcsináltam a feltörést, minden buktatóján átjutottam, minden nehéz pontját megszenvedtem. Meglepődéssel tapasztaltam hogy az összes előzőleg felrakott program ikonja ott virít a menüben. Nem próbáltam meg elindítani őket, inkább kitöröltem mindet egyesével.
Aztán le is töltöttem rengeteg játékot és programot, amiket sikeresen feltettem és örömmel használtam. Úgy kb. egy hétig.

Ugyanis az egyik szinkronizálás után szokásához híven lefagyott. De már hozzászoktam, így már rutinszerűen nyomtam neki egy reset-et. Újra is indult, de valamit nagyon elrontott. A legutolsó turnusban felrakott alkalmazások ikonjait összekeverte.

 

Na, ezt elégeltem meg egy hét használat után és gondoltam nyomok egy restore-t, majd utána ismét feltöröm a kütyüt. A restore simán ment, az akksi kb. 30%-on lehetett godnoltam "úgyis kap majdnem folyamatosan áramot, csak nem lesz gond".
Hát lett gond. Amikor elkezdte feltörni a kütyüt simán eljutott a jailbreak-ig, majd sikerült átkapcsolnom DFU módba (ez szükséges a töréshez), tovább másolgatott, majd kiírta a PC-s program hogy kész vagyok, de a kütyü még dolgozik egy pár percig, az iPod kijelzőn a futkározó ananász volt látható.

"Kiválló" - gondoltam magamban és addig elmentem folyó ügyeimet gyorsan elintézni. 2 percen belül visszaértem. Hát bizony ki kellet volna bírni az időt, mert mire visszaértem a kütyü látszólag ki volt kapcsolva. Gondoltam biztosan kész lett, és csak simán kikapcsolta a kijelzőt, hogy nem merítse az akksit. Sajnos nem ez történt.

Olyannyira kikapcsolt hogy nem is hajlandó reagálni semmire. Se a reset billentyű kombinációra, se a DFU mód billentyű kombinációjára nem reagál. Arra sem ha rádugom egy PC-re. A Windows XP még látta mint valami ismeretlen és használhatatlan hadvert, de a Win7 még annyira sem. Azóta szinte minden USB foglalatra rádugtam (Xbox, Dlink router, LG DVD lejátszó, több laptop és egy szivargyújtós USB töltő) de semmi eredmény.

 

Elméletileg több dolog is történhetett. Vagy hibás volt az alaplap és most utoljára nem lefagyott, hanem végleg elszállt. Vagy sikerült túlmerítenem az akksit, és már annyira sem tud reagálni, hogy az áramfelvevéshez szükséges áramköröket aktiválja.
Harmadik és legkevésbé valószínű variáció: Jackson rajongó volt az iPod és egy nappal a pop király eltávozása után úgy döntött, az élet nem mehet így tovább.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mobile4me.blog.hu/api/trackback/id/tr611213319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása