HTML

Friss topikok

  • Mobilefan: Csak a 4.1-es (vagy újabb) szoftverrel. Úgynézki az Apple-nek 2010-ben sikerült felébrednie. (2010.10.24. 00:32) Nokia BH-504
  • Mobilefan: @tammasibela: Azt azért nem mondanám hogy mindig le voltak maradva, és főleg nem tudásban. 2007 el... (2009.08.15. 00:48) Mi a baj(om) a Nokiával?
  • tammasibela: Egy barátomnak is ilyen van, eléggé jó telefon, nagyon jól kézre áll. És elég okos is. ---------... (2009.08.10. 19:08) Az 5800 és az új rendszer
  • Mobilefan: A jobboldali link anjánlóban kell körülnézni(iPmart, Nokiaprogramok). Nem egyszerű rászenvedni, a ... (2009.08.06. 00:30) N-gage 5800-án

Az 5800 és az új rendszer

2009.04.20. 12:54 Mobilefan

A telcsit több mint két hónapja használom, Január 26-án jutottam hozzá. Korábban rengeteget olvastam róla, én nem voltam nagyon meggyőzve. Nem tudtam eldönteni hogy az új Symbian rendszer első fecskéjét (Nokia 5800), vagy a kiforrot, de kifutóban lévő rendszer mellet döntsek (Samsung I8510 innov8). Végül úgy döntöttem ha több lehetőseget nem is, de több izgalmat biztosan a Nokia tapizós telefonja fog nyújtani.

 

 

Első fecske:

Minden tesztben leírják, hogy ez a telefon nem a felső kategóriát célozta meg. Csak azt nem értem, hogy miért kell ilyenkor egy funkciót szándékosan gagyira csinálni. Igen, a kamerára gondolok. Pont a szüreke borongós hónapokban adtak ki egy olyan telefont ami csak verőfényes napsütésben hajlandó zöldes fátyol nélkül fotózni. A fókusz pontot sem képes megtalálni magától, valahogy mindig túlfut az éles ponton, bár ezt trükközéssel lehet orvosolni. A Carl Zeiss feliratot csípem a hátulján. Csak mi értelme van ha a jó kis lencse mögé egy gagyi képérzékelőt tesznek, elé pedig egy müanyag hátlap müanyag fénykép ablakát, amin kandikálhat ki a nagyvilágba.

Mondhatnánk, hogy azért mert ez a telefon a zenére van kihegyezve. Ez nagyjából igaz is.
So, let's play some music:
A saját hangszóróján tényleg páratlanul szól. Oltári hangos, és megpróbál mélyhangokat is leadni, legtöbbször meglepően sikeresen, még a készülék is beleremeg. Erre tényleg nem lehet panasz, ilyen fizikai méretek mellet nem is hiszem hogy ezt lehetne fokozni.
Fülhallgatóval viszont már más a helyzet. Egy logout bejegyzésben olvastam még régebben hogy fülhallgatóval iszonyat hangos, és nem is lehet maximumon hallgatni, annyira durva. Hát valószínűleg hiperhallása lehet az illetőnek, vagy csak én szoktam hozzá az iPod hangerejéhez.
Hangminőségben tényleg nincs gond felér egy átlag PC hangkártya tulajdonságaival, de nekem az a hangerő kevés. Kis fülhallgatókkal még elmegy, de a Sony MDR - V300 már sok neki, tömegközlekedésen maximum hangerőn is kevés.
A gyári headset-nek csak a távirányító részét bontottam ki, a végét már ismertem bátyám N95-jéből.
Még anno az N80-hoz vettem egy HS-20 AD-41, headset-et abból a füles rész még most is meg van (a HS-20), és most többek közt azt is használom az 5800 gyári távirányítójával. Ez már jobb párosítás buszra, mert ugye az agybadugós füles kizárja a legtöbb hangot, így többnek tűnik az alap hangerő, de nekem így is kevés, egy iPod többre képes ugyanezekkel a fülesekkel.
A legnagyobb vicc a 8 sávos equalizer, ami úgy működik hogy ha kiemeljük a mélyet eltűnik a magas, és fordítva. Ebből következik hogy ha felhúzzuk maxra az összes sávot ugyanúgy szól mint ha nem is állítgattunk volna semmit.



Csiszolatlan gyémánt:
Tejesen érthető hogy nem lett elsőre hibátlan az új rendszer. Hozzám a telefon már a második (11-es verziójú) szoftverrel érkezett, elég lassúcska volt, és szinte teljesen úgy nézett ki mint az eddigi symbian-ok, egyáltalán nem volt ujj barát, ézt joggal mondták rá hogy ceruzás telefon. Mára szerencsére változott a helyzet jelenleg a negyedik (20-as verziójú) szoftvernél tartunk, ez már barátságosabb, a menü végre kiváló sebességen üzemel, és a lapfülek váltását is érintésbaráttá tették.
Egy pár program is új ikon-t kapott, köztük a Letöltés menüpont is, amiről még szeretnék a későbbiekben elmélkedni.

Többen is mondták hogy az 5800 nem egy Gamer telefon, mert nem lehet iránytani. Ugye gombok nincsenek rajta, a kijelző csak singletouch, a mozgásérzékelőn lenne még mit hangolni.

Ha én N97 lennék:
Van nekem egy Bluetooth billentyűzetem amit, szintúgy az N80-hoz szereztem be anno, csak szerencsétlen nem tudta a háttérben futtatni a programot ami kellet volna hozzá.
Az 5800-át végre már rendesen ellátták RAM-mal így ilyen gondok nem fordulnak elő. Tehát az irányítás problémája gyakorlatilag meg van oldva nálam. Fel is tettem egy pár erőforrás igényes játékot, de sajnos rá kellet jönnöm hogy tényleg nem játékgép, ugyanis lassulások szaggatások gyakran előfordulnak. De egyszerűbb logikai, és tipikus unaloműző játékokhoz pont jó.

Szabadság:

Tulajdonképpen minden lehetőség adott hogy a későbbiekben egy kivalló rendszert alkothassanak. A Symbian-ba befektető cégek úgynézki, végre összefognak, továbbá egyre több programnyelvet, megért a rendszer (python, Qt, Flash Lite, stb.)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mobile4me.blog.hu/api/trackback/id/tr171075890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tammasibela 2009.08.10. 19:08:39

Egy barátomnak is ilyen van, eléggé jó telefon, nagyon jól kézre áll. És elég okos is.


------------------------
medkit.hu
süti beállítások módosítása