HTML

Friss topikok

  • Mobilefan: Csak a 4.1-es (vagy újabb) szoftverrel. Úgynézki az Apple-nek 2010-ben sikerült felébrednie. (2010.10.24. 00:32) Nokia BH-504
  • Mobilefan: @tammasibela: Azt azért nem mondanám hogy mindig le voltak maradva, és főleg nem tudásban. 2007 el... (2009.08.15. 00:48) Mi a baj(om) a Nokiával?
  • tammasibela: Egy barátomnak is ilyen van, eléggé jó telefon, nagyon jól kézre áll. És elég okos is. ---------... (2009.08.10. 19:08) Az 5800 és az új rendszer
  • Mobilefan: A jobboldali link anjánlóban kell körülnézni(iPmart, Nokiaprogramok). Nem egyszerű rászenvedni, a ... (2009.08.06. 00:30) N-gage 5800-án

Let's go!

2009.03.29. 21:05 Mobilefan

Üdv Mindenkinek!
Itt ezentúl megpróbálom összefoglalni a szórakoztató elektronika számomra érdekes, figyelemfelkeltő dolgait. Nem akarok egy újabb hírpotált csinálni, csak a személyes meglátásomat írom le, az új technikai eszközökről, új technikákról, de legfőbbképpen a mobiltelefonokról. Azt semmiképpen sem ígérem hogy folyamatosan jelentkezek, mert nem a rendszeresség a becenevem (és akkor még finoman fogalmaztam). És különben is ez az első blogom, bele kell még rázódni. A helyesírásomért nem vállalok felelősséget, de azért megpróbálok majd ügyelni rá.

A tovább mögött némi technikai visszatekintés:

 

Kicsit későn kezdtem el az egész informatikát, de rögtön magába szippantott a számítástechnika világa. Videojátékot már nem is tudom mikor láttam először, de számítógépet általános iskolában használtam először.
1998-1999:
Első saját PC-m körülbelül 1998 végén szerezhettem be, persze előtte is használtam már PC-t a suliban, de a heti 1 óra nekem nagyon kevésnek bizonyult. A első saját PC-m egy jóféle Pentium 2-es, Voodoo2-es videokártyával szerelve, örültem is neki mert - internet híján - főként játszásra használtam. Már ekkortájt is érdekeltek a mobiltelefonok, apámnak a mobilját mindig nyomkodtam. Később nekem is lett mobilom kezdetben egy Nokia 5110 ahol a játékszenvedélyemet a "világ legsikeresebb mobil játék"-a, a kígyó csillapította.
2000-2001:
2000 tájékán a családhoz került egy Siemens M35i, és volt benne WAP böngésző, ami ugye akkoriban ritkaság számba ment. De én persze egyből felcsatlakoztam és használtam, persze nem eszetlenül. A számla nem ugrott meg vészesen, de az élmény nagyon jó volt. Internet! Najó, mégha nem is az igazi internet volt, de nekem akkor is az volt ez első online élményem. Persze értelme nem volt. Találtam egy csomó olyan wap oldalt ahol fekete képek voltak, de a kütyü nem bírta lementeni.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Innem származhat az hogy engem sokkal jobban tud érdekelni egy jól felszerelt mobiltelefon, mint mondjuk egy fullos PC.

Egy évvel később, 2001 elején jött egy új PC (P4+4200ti), de net még mindig nem volt. Közben feltűnt családban sok telcsi (3310, 6510, T20, T28 stb.), és amelyikkel lehetett nyomultam a wap-ra, még mindig poén jelleggel. A telefonos újságokat ekkor már folyamatosan megvásároltam. Olvastam az Ericsson T68-asról, és persze arról hogy a cég mobil részlege összeolvad a Sony-val. Év közepére le is zajlott ez a folyamat, melynek első gyümölcse a SonyEricsson T68i volt, az első MMS képes telefon melyet a világon elsőként Magyarországon lehetett kapni akkori Westel-nél. Egy jó barátom be is szerzett egyet belőle. Szerencsére kamerával adták, és nagyon jókat szórakoztunk az elkészült képeken :D
Nekem is csorgott nyálam egy ilyen kütyüre, de időközben év vége felé bejelentették a Nokia 7650-est. Azt tudtam róla hogy jobb a kijelzője, beépített a kamerája, és van benne rádió. Ez utóbbi végülis nem volt igaz, de karácsony tájt megkaptam a telefont és nagyon jó választás volt.
FM rádió ugyan nem volt. De volt benne egy halom más amiről addig semmit sem tudtam.
Nokia 7650 (2002)
Bizony belecsöppentem a Symbian rendszerbe, mindezt úgy hogy internethez csak a suliban jutottam, ott is kb. heti 5-10 percre. És mivel még gyerekcipőben járt a rendszer ezért nehéz volt programokat találni rá, de volt egy pár.
2002-ben megérkezett a fent említett jó barátomhoz az ADSL szolgáltatás, így már jobban ki tudtam bontakozni. Volt ott minden, kamera effektezők, képszerkesztők, videófelvelő program, játékok, távirányító a TV-hez, internetböngésző, diktafon, stb.
Mai szemmel nézve nagyon megelőzte a korát az a telefon. Én már akkoriban élveztem a valódi mobil internet előnyeit, részben azért is mert az ADSL a mi utcánkban még mindig nem volt. A mai telefonokban oly divatos fényerő érzékelő is megtalálható volt benne, és használta is azt. Sőt távolság érzékelő volt az előlapon, így ha a fülünkhöz emeltük a telefont ugyanúgy kikapcsolta a kijelzőjét, mint a mai modern telefonok. Szóval nem iPhone találmány, ugyan úgy ahogy a multitouch sem. Okosabban kihanszálta a szenzort, mint a mai telefonok. Ha ki volt hangosítva egy hívás, és a fülünkhöz emeltük a telefont, akkor lekapcsolta a kihangosítást.
Ha már megemlítettem az iPhone-t érdemes hozzátenni hogy ennek is korlátozva volt a bluetooth-a, csak ennek pont fordítva. Headset-hez nem volt jó, de adatátvitelre alkalmas volt. A Nokia azóta sosem gyártott korlátozott bluetooth-os telefont.
2003-2004:
Egészen 2003-ig kellet várnunk, hogy a szolgáltatónk végre hajlandó legyen ADSL rendszert kiépíteni nálunk is. Időközben az emlegetett haver, beszerzett egy 3650-et, a családban pedig felbukkant egy 9210-es. Az előbbiben minden benne volt amit akkoriban hiányoltam a 7650-esből. Utóbbi pedig lassúcska volt ugyan, de kárpótolta az embert a nagy kijelző és a qwerty billentyűzet.
Ez idő tájt jelentették be a NOKIA 6600-ást. Utólag visszanézve tényleg egy digitális szappan volt, de én mégis beleszerettem. Decemberben be is szereztem egyet, a kijelző akkoriban lenyűgöző volt, és végre lehetett a memóriát is bővíteni. Ekkor már otthonosan mozogtam a Symbian használatában. Két évig használtam a telefont, közben bekerült a családba egy 7610-es, és kiadták a 6630-as csúcstelefont. Nagyon szerettem volna egyet de sajnos nem jött össze. Így nekem gyakorlatilag ki is maradt a Symbian 8.
A Nokia még 2004 végén bejelentették az N szériát, melynek első három tagja az N70 N90 N91 trió lett volna.
2005:
Megjelent az N70 N90 páros, engem egyik sem győzött meg, így tovább vártam. Az N91 sehol, de közben bejelentették a következő N triót (N73 N71 N80) melyek már mind az új 9.1-es Symbian-t használták. Az N73 és az N80 komolyan megmozgatta fantáziámat. De dönteni kellet mi a fontosabb, WiFi vagy jó kamera? Nekem a net fontosabb volt, így év vége felé beszereztem a "kicsikét".
Ez már nem volt annyira jó választás. Nem mintha az N73 jobb lett volna, egyszerűen az új Symbian-t rontották el. A memória kezelése pocsék volt. Az azért eléggé ciki volt, hogy a saját kamerájával készített képre nem lehetett ránagyítani, mert egyből kiírta hogy nincs elég memória. Az okostelefonok legnagyobb előnyétől is elestem emiatt, nem volt használható a multitask, egyszerűen képtelen volt két programot egyszerre futtatni. Ez sajnos a többi akkori Symbian kütyüre is igaz volt. A SonyEricsson okostelefonjait sem kímélte a helyzet.
Az N80 esetében tovább fokozta a helyzetet, hogy képesek voltak egy vérszegény processzorra (220Mhz) rászabadítani egy hatalmas felbontású kijelzőt (352x416). Ehhez még hozzájött a kb. 800 mAh kapacitású akksi. Egyszerre 3 akksival rohangáltam akkoriban :D
Az elkövetkező időben rengeteg telefon kijött, a családhoz került egy N95-ös, ami annyira jó telefon lett hogy még ma sem tudnak egy igazi utódot készíteni.
2007-ben pedig jött az iPhone. Jött, látott, és győzött. Tényleg elismerésre méltó amit összehoztak, a látványra az iPhone Magic kijelentés nem volt túlzás. Persze hibák ebben is voltak, de ezt már mindenki tudja, szerintem.
2008-ban bejelentik a S60-as kezelőfelületet érintés érzékeny változatát. Év közepén az első kémfotók is megjelentek az első ilyen készülékről a Nokia 5800-ról. Az akkori fotóknál még az XpressMedia felirat szerepelt a telefonon. Decemberben meg is jelentek az első darabok, de visszaminősítették XpressMusic szériába. 
2009 Januárjában én is beszereztem egyet, és hamar rájöttem miért változtatták meg a nevét. Az történhetett hogy leemeltek egy telefont a gyártósorról és fotóztak vele egyet, valószínűleg egyből kiderült hogy kicsit túlzás lenne a media jelző. A legújabb 20-as szoftvernél érezhető némi javulás, de a telefon továbbra is pocsék képeket készít, valahol az iPhone szintjén van, ami ugye édeskevés.

És itt tartunk most. Gazdasági világválság van, a cégek az előre rohanást választják, ami vagy bejön, vagy nem. A Samsung-ot külön kiemelném. 2004-ben Motorola (V3) pengés sikerét tökéletesen meglovagolta, és jelenleg ugyanezt teszi az érintőkijelzős telefonok esetében is. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mobile4me.blog.hu/api/trackback/id/tr21033869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása